maanantai 9. toukokuuta 2016

Kirkon varaus, check!

Aurinko on juuri noussut täysin, ilmassa tuoksuu kesä.
Luonto hehkuu vehreyttään ja lintujen laulu virkistää mieltä kuin mieltä.
Hääkellot soittaa uljaina voimakasta ääntään halki kirkon pihan.
Ihmisten ilmeet ovat onnensekaisia ja kyynel kimmeltää silmäkulmassa auringonsäteiden kirkastamana. Vieraat asettuvat paikalleen, kuten bestmanit ja sulhanenkin.
Jännitys valtaa mielet ja häämusiikki alkaa soida kirkon arvokkaista uruista.
Morsian kävelee isänsä saattamana hitaasti, mutta varmasti kaasojen perässä kohti sulhastansa. Onnesta pakahtuen, samalla nauttien tärkeästä kappaleesta. Ja niin he saavat toisensa.

Siinä oli mun ajatuksia ja unelmia siitä, miten kirkko-osuus hoituu. Kaava, joka vastaa mun mielikuvaa hääpäivän alusta. Kirkko on mulle ehdoton ja erittäin tärkeä osa täydellisiä häitä. Jos vihkiminen tapahtuisi juhlapaikalla, olisin pettynyt. Se jokin puuttuisi. Kirkkohäissä palaset vaan loksahtaa kohdalleen, eikä mitään puutu..

Kirkon valinta

Tänään koitti vihdoin päivä, jota olen odottanut marraskuusta asti! Päivä, jolloin Helsingin keskustan kirkkojen varaus alkoi. Tarkalleenottaen varaus starttasi klo 9:00. Olin itse lääkärissä juuri tuolloin, ja pyysin hyvissä ajoin toista kaasoani tekemään varauksen puolestani. Jätimme yhteensä kymmenen toivetta, joista ensimmäisten viiden joukosta toivon saavani ajan. 

TOP 5 toiveet:
1.7.2017
Vanha kirkko klo. 12:00
Vanha kirkko klo. 13:00
Vanha kirkko klo. 14:00
Vanha kirkko klo. 15:00
Tuomiokirkko klo. 13:00

Unelmana olisi siis Vanha kirkko heti aamupäivästä. Aamupäivävihkiminen saattaa vaikuttaa iltajuhlan lyhenemiseen, mutta päädyttiin siihen ettei se haittaa. Lähdemme kuitenkin mieheni kanssa kahdestaan johonkin hotelliin yöksi, niin ei sinne viitsi ihan aamuyöllä vasta mennä. Ja päivä on mielestäni kauneimmillaan kesäaamupäivisin. Klo 15 on mun mieleen ihan maksimi vihkimisaika, ja sekin vähän liian myöhäinen.

Helsingin Vanha kirkko. Kaunis erityisesti sisältä. Vaalea kirkko kultaisilla yksityiskohdilla.
Vanhassa kirkossa on mielettömän upeat urut. Käytiin miehen kanssa ko. kirkossa Tahdon -illassa muutama viikko sitten.


Ps. Mulla on maailman ihanimmat kaasot kun ovat aina valmiina auttamaan asiassa kun asiassa, ei mulla muuta! <3

With love;
Wifey-to-be

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti